HTML

Veteránszabászat

A blogon megjelenő írások a műhelyéletről, a dolgos hétköznapokról, a beragadt csavarokról, a makacs alkatrészekről, az emberek és az autók viszonyáról, de leginkább oldtimer és youngtimer autókról, járművekről szólnak.

Címkék

104 (1) 190sl (3) 206 (1) adenauer (1) alfa (1) amerikai (2) amphicar (1) astra (1) audi (1) austin (3) autó (29) auto (1) blackhawk (1) bmw (2) chevrolet (2) citroen (7) darth vader (1) delorean (1) ds (6) e type (1) fényképek (1) fiat (2) film (2) ford (3) harley (1) humor (1) jaguar (3) kiállítás (1) lamborghini (1) lancia (1) mazda (2) mercedes (8) messerschmitt (1) mini (2) moszkvics (1) motor (2) műhely (8) mustang (1) múzeum (1) nsu (1) oldtimer (24) opel (4) pannónia (1) peugeot (2) porsche (4) r4 (3) reklám (3) renault (4) rendezvény (3) rolls (2) saab (2) stutz (1) szerelés (6) találkozó (7) toyota (1) trabant (1) traktor (1) triumph (2) vásárlás (2) vespa (1) veterán (23) volkswagen (4) volvo (1) wartburg (1) youngtimer (1) zafira (1) Címkefelhő

104-es történet

2011.02.28. 23:04 :: veteránszabászat

Megtudtam, hogy szombaton műhelygyakorlat lesz 104-es Peugeot-ból. Gondoltam ott a helyem, bár a kibicet senki sem szereti, de majd próbálok keveset beleokoskodni, döntöttem magamban. A könnyed szombat délutáni szerelés története azonban jóval korábbra nyúlik vissza. János barátja Attila rajong az öreg Peugeot géperejű járművekért, ezért amikor a meglévő kettő mellé felkínáltak eladásra neki egy harmadikat, nem sokat teketóriázott. A vételárat le sem merem írni, a tranzakciót talán szerencsésebb inkább ajándékozásnak hívni, annyira csekély összegért cserélt gazdát az 1978-as oroszlán. Attila a fehér 104-est (a szín fontos, mert van neki egy zöld is) igazából alkatrésznek szánta, de amikor felmérte, hogy milyen állapotban van, úgy döntött kár lenne érte. Megkezdődött a karbantartási sorozat, amelynek a szombati kuplungozás közel sem az első állomása volt. Elképzelhető, hogy titkon historic ralizni szeretne Attila, csak még nem mert szólni, hogy Jánost szeretné szerelőnek. Minden esetre a felkészülést megkezdték, hiszen lassan hetente szedik ki a Pug-ból a motort, ennél jobb gyakorlatozást pedig nem is lehetne elképzelni.

A találgatást félre téve a probléma a motor gépházon belüli helyzetével van, ugyanis fekszik. Nagyon könnyű hozzáférni a vízpumpához, a termosztáthoz, a generátorhoz és az önindítóhoz, de abban a pillanatban, ha a vezérlést vagy a kuplungot kell kezelésbe venni, akkor az erőforrást lehet kiemelni. Márpedig amikor kiderült, hogy a szelephimbát pöcögtető pálcika (restellem, de nem jegyeztem meg a nevét) durva kopását hegesztéssel töltötte fel valaki korábban, nem volt mese, helyre kellett tenni a dolgokat és a vezérlésben nem ez volt az egyetlen gond. Szombaton pedig a kuplungon volt a sor és igen, joggal merül fel a kérdés, hogy miért nem lehetett egy kalap alatt megcsinálni mindent. A válasz egyszerű, sajnos a tengelykapcsolós probléma csak a napokban jelentkezett, így a motort lehetett újra kiszerelni. A műveletet Attila barátja, Pisti is segítette, akit természetesen szintén nem hagynak hidegen a Peugeot-ok.

Amikor az események közepébe csöppentem, a srácok már végeztek az új alkatrészek beépítésével és éppen próbálták a váltót a helyére illeszteni, de a nagy fémdarab nem adta magát. Az utolsó centin mindig elakadt. Verejtékes küzdelmet követően, amelyben mindent megpróbáltak a fiúk, nem tudni hogyan és miért, de egy pillanat alatt a helyére csúszott. Ettől a momentumtól kezdve ment minden, mint a karikacsapás. Gyorsan foglalták el sorban a helyüket az alkatrészek, csövek, bowdenek. Attila nekiállta első féktárcsákat és betéteket cserélni, közben egy felvetett kérdésre gyorsan összeszámolta nagyjából a beépített alkatrészek árát. Durván 20 000-es összeget említett. A kis 104-es pedig napról napra jobb állapotú és ha Attila lelkesedése kitart, akkor még sokáig fogja róni az utakat. Persze érzem én, hogy nem utoljára járt János műhelyében.

 

1 komment

Címkék: műhely peugeot autó szerelés 104

A bejegyzés trackback címe:

https://veteranszabaszat.blog.hu/api/trackback/id/tr692699933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kutyacsont · http://www.oldpeugeot.gportal.hu/ 2011.03.23. 18:29:54

A történethez hozzáfűzném, mikor megemlítettem félve Jánosnak, hogy lehet ki kell szedni megint a motort ezt válaszolta: És? Reggel kijössz vele és délután azzal mész haza. Így is történt. Vaj kuplung. Még kipufogót kell cserélnem és egy karbi állítgatás is ráfér. Amúgy 20 ezer forint volt az autó, úgyhogy ezt a pár apróságot elnézem neki.
süti beállítások módosítása