HTML

Veteránszabászat

A blogon megjelenő írások a műhelyéletről, a dolgos hétköznapokról, a beragadt csavarokról, a makacs alkatrészekről, az emberek és az autók viszonyáról, de leginkább oldtimer és youngtimer autókról, járművekről szólnak.

Címkék

104 (1) 190sl (3) 206 (1) adenauer (1) alfa (1) amerikai (2) amphicar (1) astra (1) audi (1) austin (3) autó (29) auto (1) blackhawk (1) bmw (2) chevrolet (2) citroen (7) darth vader (1) delorean (1) ds (6) e type (1) fényképek (1) fiat (2) film (2) ford (3) harley (1) humor (1) jaguar (3) kiállítás (1) lamborghini (1) lancia (1) mazda (2) mercedes (8) messerschmitt (1) mini (2) moszkvics (1) motor (2) műhely (8) mustang (1) múzeum (1) nsu (1) oldtimer (24) opel (4) pannónia (1) peugeot (2) porsche (4) r4 (3) reklám (3) renault (4) rendezvény (3) rolls (2) saab (2) stutz (1) szerelés (6) találkozó (7) toyota (1) trabant (1) traktor (1) triumph (2) vásárlás (2) vespa (1) veterán (23) volkswagen (4) volvo (1) wartburg (1) youngtimer (1) zafira (1) Címkefelhő

Hihetetlen lemeztelenítés

2011.05.11. 15:05 :: veteránszabászat

Az életem során rengeteg autót láttam, taperoltam, próbáltam, bütyköltem és rontottam el. Van némi fogalmam az alkatrészekről és úgy nagyjából a négykerekűek felépítéséről. Azzal is tisztában vagyok, hogy a Citroen DS megelőzte a korát, érdekes és hasznos technikai megoldásokkal nem fukarkodik. Azonban János egyik történetén elakadtam. Nem szóltam, hogy nem értem, mert nem akartam túl hülyének tűnni. Készített egyszer egy DS-t külföldre, de a lakkfekete fényezés a tulajnál tönkrement, talán a kitt szívta be a festéket, nem tudni, javítani kellett. Végül is az elemeket bepakolták egy dobozos teherautóba, visszahozták, a fényező pedig újrajátszotta a meccset a lakkfeketével. Nem volt gömbölyű a sztori számomra, de csöndben maradtam, féltem, hogy valami evidens megoldásra nem gondoltam.

Aztán egyszer János megint belekezdett egy DS felújításába és láttam, ahogy egy csavar kitekerése után lekapja az egyik hátsó sárvédőt. Majd elmesélte, hogy a többi fényezett elem eltávolításához sincs szükség sokkal több időre. Ekkor kezdtem kapisgálni a lényeget és rögtön felmerült bennem egy time lapse film ötlete. Így született meg a 17 perces munkafolyamat 1 percbe sűrítése.

Miután a Citroenről eltűntek az ajtók, a sárvédők, a csomagtér- és motorháztető elgondolkodtam, hogy oké, ez eddig rendben van, de - a korábbi történetben - a tetőt hogy szedték le és küldték vissza a fényezőhöz. Hamar megkaptam a választ. Amennyiben jól emlékszem, akkor elöl 3, oldalanként pedig 5-5 csavar tartja, tehát könnyen leválasztható a vázról. A két „indextubát” 1-1 – rendszerint jól berohadt – csavar kiapplikálása után könnyedén le lehet kapni, de a hátsó szélvédő eltávolítása sem sokkal komolyabb művelet, tekintettel arra, hogy csupán két csavar rögzíti. Ezek után már azon sem lepődtem, meg, hogy az első szélvédő is kiszerelhető mindenféle küzdés nélkül, három csavar rögzíti a helyén és némi tömítőanyag biztosítja, hogy esőben ne ázzon el a műszerfal. Az A oszlopot rozsdamentes acélból készült takaróelem díszíti, míg a C-t egy harmonikamintás alumíniumból (B oszlop pedig nincs). Szóval így sikerült megvilágosodnom és felfognom, hogyan lehetett minden fényezett elemet bepakolni egy kisteherautóba.

1 komment

Címkék: műhely veterán citroen ds oldtimer szerelés

A bejegyzés trackback címe:

https://veteranszabaszat.blog.hu/api/trackback/id/tr392895813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

síwax 2011.05.14. 21:26:06

Én midig azt hittem, hogy minden elem mindenhol össze van hegesztve, kivéve azt az egyet melyet adott esetben javítani kell.
Jók az ilyen írások, mint pl. ez is, hisz egy méter ködöt fújt el párás szemüvegem elől.
Jánosnak megemelem a kalapom, mert az olvasottak szerint nagyon sokat tudhat az idősebb járgányokról.
süti beállítások módosítása