HTML

Veteránszabászat

A blogon megjelenő írások a műhelyéletről, a dolgos hétköznapokról, a beragadt csavarokról, a makacs alkatrészekről, az emberek és az autók viszonyáról, de leginkább oldtimer és youngtimer autókról, járművekről szólnak.

Címkék

104 (1) 190sl (3) 206 (1) adenauer (1) alfa (1) amerikai (2) amphicar (1) astra (1) audi (1) austin (3) autó (29) auto (1) blackhawk (1) bmw (2) chevrolet (2) citroen (7) darth vader (1) delorean (1) ds (6) e type (1) fényképek (1) fiat (2) film (2) ford (3) harley (1) humor (1) jaguar (3) kiállítás (1) lamborghini (1) lancia (1) mazda (2) mercedes (8) messerschmitt (1) mini (2) moszkvics (1) motor (2) műhely (8) mustang (1) múzeum (1) nsu (1) oldtimer (24) opel (4) pannónia (1) peugeot (2) porsche (4) r4 (3) reklám (3) renault (4) rendezvény (3) rolls (2) saab (2) stutz (1) szerelés (6) találkozó (7) toyota (1) trabant (1) traktor (1) triumph (2) vásárlás (2) vespa (1) veterán (23) volkswagen (4) volvo (1) wartburg (1) youngtimer (1) zafira (1) Címkefelhő

Szombati tetőfedés

2011.03.17. 22:50 :: veteránszabászat

Szegény Mercedes valószínűleg már nagyon számkivetettnek érezte magát, ugyanis hónapok óta „félredobva” ácsingózott a sarokban. Persze ezt nem szabad szó szerint érteni, mert akkora bálna, hogy a fél műhelyt elfoglalja, kerülgetése miatt János lábába úgy szaladnak a pluszkilométerek, mint egy korlátlan benzinkártyával ellátott, céges Passatba. A tétlenkedés oka, hogy a tulajdonos csak lassan csepegteti a szükséges alkatrészeket és még mindig nem érkezett meg az összes. Ettől függetlenül János és Attila megélezték a fejszét és belevágták abba a bizonyos nagy fába, amely jelen esetben csillagot hord az orrán.

Az Adenauerről tudni kell, hogy 12 éve készül, no persze nem folyamatosan. A hírek szerint már többen is próbálkoztak a tetőnyitó-szerkezet pozícionálásával és felszerelésével, de idáig senkinek sem sikerült. Tény, hogy aki az ajtókat úgy hegeszti meg, hogy a varraton számtalan helyen átszűrődik a fény, az talán jobb is, ha nem próbálkozik a komolyabb feladattal. Azt nem lehet tudni, hogy ki vágta le az autó tetejét és helyezett el merevítéseket a karosszérián, de jelen esetben nincs is jelentősége, János ugyanis kizárólag a tetőszerkezet helyretételére szerződött. Na jó, az ajtókat újrahegesztette, tényleg csúnyák voltak.

Szóval a hétvégére átért annyi alkatrész a műhelybe, hogy elkezdődhetett az agyalós munka. Szerencsére a tulajdonos biztosított az ablakkeretek összerakásához egy robbantott ábrát, amelyből idővel az is kiderült, hogy még mindig hiányoznak kisebb-nagyobb alkatrészek. A tettre kész „fiatalokat” persze ilyen problémák nem tartóztathatták fel, a Mercedes hátsó ablakkeretei szép lassan felvették az alapállapotukat. A folyamat olyan, mint egy Ikea bútor összeépítés. Az ember nézi az ábrákat, megkeresi a megfelelő építőelemet és csatlakoztatja az összeillő darabokat, csak itt, ha rosszul számolja le az előrefúrt lukakat, akkor nem a szekrényajtó csúszik lejjebb egy centivel.

János egyébként a környéken teljesen megbecsült szakember, sokan szeretik. Ennek megfelelően még szombaton is rendszeresen nyílt a műhelyajtó. Az egyik szomszéd egy vas valamivel a kezében érkezett gyógyító hegesztőpisztoly-rátételre, a másik, két girbe-gurba ásóval felszerelkezve tette tiszteletét. Természetesen mindketten kaptak segítséget, sőt, a szomszéd Laciéknak még aznap sikerült felásniuk a veteményeskertjüket, ami azért jó, mert a vakondokcsapat így sokkal könnyebben tud a föld alatt rodeózni.

A kis intermezzók nem zökkentették ki a srácokat, sikeresen megbirkóztak a rajzos-szerelős feladattal és mire besötétedett, a hátsó ablakkeretek elfoglalták helyüket. (Az emelőszerkezeteket János már korábban beépítette a helyükre.) Miután számos viszonyítási pont rendelkezésre állt, jöhetett a nagy tornamutatvány. A fiúk a tetőszerkezetet kinyitották, majd az égnek állították, mint egy nagy Merci totemoszlopot, de tekintettel arra, hogy egyikünk sem rajong őrülten a csillagosokért, az ima elmaradt. Miután a fémszörny elnyújtózott az Adenauer felett, következhetett a fejtörés. Képnézés, méricskélés, majd megint képnézés és megint méricskélés. Aztán János belobbantotta a hegesztőpisztolyt és kézremegés nélkül kivágott az autó kasztnijából mindkét oldalon egy-egy jókora darabot. A kaszabolós műveletet az eddigi próbálkozók nem tudták vagy nem merték meglépni, pedig a sikeres végeredményhez egyértelműen elengedhetetlen. Jelenleg itt tart a történet, de remélhetőleg tovább pörögnek az események és a vénség hamarosan működő tetőszerkezettel büszkélkedhet.
 


4 komment · 1 trackback

Címkék: műhely veterán mercedes autó oldtimer szerelés adenauer

A bejegyzés trackback címe:

https://veteranszabaszat.blog.hu/api/trackback/id/tr222748909

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kutas József - A BOSSZÚ 2011.03.25. 08:22:43

Tavaly a telkünkön tanyát ütött néhány vakond (Talpa europaea), pompás földpiramisokkal kápráztatva el a közömbös és független szakértőket: rigókat, galambokat, néhány arra tévedő kóbor macskát, s ezek persze nem voltak tudatában, hogy a bársonyos bund...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

síwax 2011.03.18. 22:00:32

Remélem nem csak a tető elkészítése vár Jánosra! Szívesen tennék egy próbautat az elkészűlt batárral.

veteránszabászat 2011.03.18. 23:31:57

@síwax: Sajnos csak a tető, (nagy sóhaj) csak a tető. Egyébként kék swix vagy piros klister? :)

síwax 2011.03.19. 00:10:38

@veteránszabászat: A kék swix hideg hóra való rúdwax. A piros klister tubusban van, és vizes hóban jól kapaszkodik. Ezt a tulajdonságát kihasználva már autógumira is kenték meredek utakon, hogy a kerék ne pörögjön ki. Mikor nincs hóláncod, jó hasznát veszed.

Kutyacsont · http://www.oldpeugeot.gportal.hu/ 2011.03.23. 18:15:24

Ezt a batárt én is kipróbálnám. Hatalmas és robosztus. Arányai miatt nem látszik, hogy valójában mekkora. Gyönyörű autó lesz.
süti beállítások módosítása